Parafia Ewangelicko-Augsburska Bielsko

Wycieczka - Legnica / Wrocław

W dniach 6-7 grudnia 2019r. odbyła się wycieczka, zorganizowana przez Koło Pań, do Legnicy i
Wrocławia. Głównym celem wycieczki było odwiedzenie słynnego jarmarku bożonarodzeniowego,
jaki ma miejsce w stolicy Dolnego Śląska.
W drodze do Wrocławia odwiedziliśmy Kościół Marii Panny w Legnicy. Ksiądz Jerzy Gansel wraz z
małżonką i maleńką córeczką, podjęli nas gościnnie, kawą i ciastem a następnie mogliśmy zwiedzić
kościół i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o jego historii, jak i historii Parafii Ewangelickiej w
Legnicy. Ksiądz Gansel oprowadził nas także po tym pięknym mieście i pokazał kilka ciekawych miejsc,
w których „zakamuflowane” przetrwały ślady czasów, kiedy to miasto w większości zamieszkiwali
Luteranie.
Popołudniową porą dotarliśmy do Wrocławia, gdzie po zakwaterowaniu się w „Kamienicy pod
aniołami” wyruszyliśmy na eksplorację Jarmarku. Rzeczywiście, rynek starego miasta wyglądał
imponująco. Kolorowe stragany i tłumy ludzi wydawały się być nie do przejścia. Wyczuwało się
atmosferę świąt, chociaż bardziej tych nastawionych na komercję i blichtr niż związanych z Bożym
Narodzeniem. Radość jednak z oglądania pięknych ozdób i zaczerpnięcia inspiracji do udekorowania
swoich własnych domów była wielka, więc każdy wieczorem wrócił do pokoju w dobrym humorze.
Następnego dnia po śniadaniu wraz z przewodniczką udaliśmy się na zwiedzanie Wrocławia. Nie
zwiedzaliśmy już jednak Jarmarku ale miejsca związane z wielowyznaniowością tego miasta. Byliśmy
na dziedzińcu Synagogi, w katedrze Kościoła Polskokatolickiego oraz przed ewangelickim kościołem
Opatrzności Bożej, przed którym krasnal Luterek przybija tezy. Zobaczyliśmy nowe i stare budynki
Wrocławia po czym udaliśmy się na posiłek i w drogę powrotną do Bielska-Białej. Wycieczka
przebiegała w miłej atmosferze. Wszyscy wrócili uśmiechnięci i chętni na kolejny wyjazd.