polskienglishdeutsche

W Cerkwi

Czas odpoczynku, zabawy i poznawania Boga

Jak co roku, nasza Parafia starała się zorganizować czas wakacyjny dzieciom i młodzieży gromadzącej się wokół Parafii. Wakacje to dwa miesiące bez szkoły, a więc bez obowiązków wypełniających czas.

Co można robić?
Można się nudzić.
Tracić zdrowie ślęcząc przed komputerem, czy telewizorem, albo też włączyć się w aktywny wypoczynek.
Tegoroczna propozycja to wspólny wyjazd, dzieci, konfirmantów i młodzieży do położonej niedaleko Włodawy, nad Jeziorem Białym małej miejscowości o nazwie Okuninka.

Grupa, w dobrych nastrojach, wyruszyła w trasę autokarem o godzinie piątej rano.
Po drodze mieliśmy możliwość zatrzymania się w miejscowości Szydłowo gdzie mogliśmy podziwiać zachowane do dzisiaj XIV wieczne, kamienne mury obronne wraz z Bramą Krakowską (polskie Carcassone).
Około godziny 16.00 dotarliśmy na miejsce i ujrzeliśmy przed naszymi oczyma piękne Jezioro Białe, a nad jeziorem "Ośrodek Plus", w który mieliśmy się rozlokować.

Czas w Okunince spędziliśmy bardzo miło.
Oprócz kąpieli wodnych i słonecznych, zabaw na terenie ośrodka i gier sportowych głównym punktem każdego dnia było spotkanie ze śpiewem, modlitwą i szkółką dla dzieci. Do tego celu służył nam duży namiot, jaki dostaliśmy do dyspozycji.

Nasz piękny głośny śpiew rozchodził się po okolicy budząc zainteresowanie wśród obecnych tam turystów. Niektórzy przyłączali się do nas, a niektóre dzieci, "z zewnątrz" chętnie uczestniczyły też w zajęciach szkółkowych.
Jeździliśmy też na wycieczki. Zwiedziliśmy Włodawę, a w niej cerkiew, w której ksiądz opowiedział nam o symbolach występujących w kościele prawosławnym.

Mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum znajdujące się w dawnej synagodze, gdzie mogliśmy poznać kulturę ziemi Włodawskiej jak i mieszkających tam przez wiele wieków Żydów.
Innym razem udaliśmy się do Poleskiego Parku Narodowego gdzie mogliśmy podziwiać piękno tamtejszej przyrody i dowiedzieć się ciekawych rzeczy dotyczących polskiego żółwia błotnego jak i życia na tamtejszych bagnach.

Ciekawą wycieczką było też zwiedzanie wyrobisk kredowych w Chełmie. W "kopalni" spotkaliśmy Ducha Bielucha, a na pamiątkę każdy uczestnik mógł zabrać ze sobą kawał kredy, jaki tylko był w stanie unieść. Po wyjściu na powierzchnię odwiedziliśmy rynek i bazylikę na wzgórzu chełmskim.

W drodze powrotnej wpadliśmy do Sandomierza aby skosztować lodów, którymi zajada się serialowy Ojciec Mateusz.

Czas upłynął bardzo szybko i miło. Dzięki Bogu, w zdrowiu i z piękną pogodą mogliśmy powrócić do naszych domów.